Protokoll för Ol - sektionens möte den 29 augusti 2001 kl. 1830

 

Närvarande:

Johan Fransson                        ordf

Per Ivarsson         

Åke Andersson                        sekr.

Petra Johansson   

Lars Johansson    

Catarina Carlsson 

Jan-Åke Sörliklev

Kansli (adjungerad) Stefan Hornebrandt

 

 

§0.Mötets Öppnande

 

§1. Genomgång av föregående protokoll.

Vi gick igenom protokollet utan anmärkningar.

 

§2. Justeringsman

Catarina Carlsson valdes till justeringsman.

 

§3a. Rapport från styrelsen

Johan redogjorde från förra veckans möte. Vi blev utan Inger i kansliet tidigare än väntat.

Agneta Berlin börjar senare i höst. Inriktning mot skolorna bör omarbetas.

Det är säkert svårt att få betalt från skolorna. Huvudstyrelsen jobbar på

detta.

Familjedag arrangerad i Augusti och blev mycket lyckad.

 

§3b. Ekonomisk rapport

Sektionsbidrag ligger på 86’ t.o.m. Juli, dock är allt inte utbetalt.

Vi återkommer nästa möte.

 

§3c. Rapport från ungdomssektionen:

Ungdomarna har dragit igång. Ursandsupptakten drog i princip samma antal som tidigare.

De minsta i skogsleken startar 6:e September.

Klubbarna runt om Trollhättan samordnar träningarna på Torsdagar med olika teman varje vecka.

Bra med lite andra kartor och vi får mindre arbete.

Lidköpings tävlingarna (lättare karaktär) är perfekt för de yngre att börja med.

 

§3d. Rapport från Träning och Tävling.

Martin Ivarsson visar strålande form.

Två DM mästare och många fina medaljplatser hittills.

DM kaveln är i helgen.

 

SAKO och Volvo har mycket bra träningar.

Två kavlar, ungdomens tiomila och gubbarnas 43-kavel resulterade i saknad stämpel respektive 23:a.

 

Vi bör bli bättre på att ta ut lag till kavlar, någon bör hålla i detta.

 

 

§3e. Rapport från Mark

Hjortmosse parken ritas nästa vecka av Karl-Henry.

Vi bör revidera NÄL kartan med vissa bitar, nya hygge o.s.v. för att dra nytta av förra årets tryckning.

Ett annat alternativ är Hjärtum, vi avvaktar.

 

§4.  TSOK:s ol plan

DM och läger i Lidköping. 25-manna

 

§5.  Arrangemang :

 

          A: Vikingaträffen 2002 ; NÄL       --- Skogshöjdens skola. Johan ”rekar” lokaler.

                                                                   Johan håller första mötet i November

B: Fallens Dag OL 2003.                         --- Vi var nära att få det nästa år. Cirka 30 deltagare efter kraftprovet.

C: Budkavle GÄM                         --- Bra arrangemang. Patrik hade fixat bra banor.

                  

§6. Läger  och Tävlingsresor

Tävlingsläger i helgen på DM tävlingarna. Mycket bra logi.

Det är delade meningar om vi skall ha ett eget boende eller om vi skall bo gemensamt med andra klubbar.

Vi är överens om att det är bra för sammanhållningen i klubben.

 

§6c. Gemmensamt boende DM-helg 25-26 augusti

 

§7. Kavlar: 

Jan-Åke och Johan sätter sig och tittar på anmälningar.

 

§8. Vindskydd Klubbskärm

Göran klar med markfäste för vindskyddet har även ett förslag på schema för att få med dessa saker ut på tävlingar. Vi fixar detta till nästa år.

 

§9. Nyrekrytering

Främst från skolarna, satsa på skolverksamheten, skolpärmar.

Skjuts till Agnetha börjar. En studiecirkel anordnas.

 

§10. Arrangera VOF’s Tältläger 2003 el 2002

Det är ett jättearbete att anordna detta enligt Catharina.

Förtjänst ca 20-40 kkr är det värt detta? Skall vi anordna ihop med Vänersborg.

Vi kommer fram till att vi inte gör detta dessa år!!

 

§11.  Vad vill OL-sektion ha för hjälp av kansliet.

Agneta börjar sin 75% tjänst i 1:a November.

David Helgesson gör vissa jobb fram till dess. Han går 80%. Johan och Gösta

är ”handledare”. Han kanske även kan hjälpa till med skolorna framöver.

- Skolorna är ett stort arbete.

- Bingolotter är också ett stort jobb. Kanske Inger kan hjälpa oss här.

- Hjälpa till med att lägga banor, teknikträningar.

- Klubbtränare mot damerna.

- Hjälpa Vänersborg mot betalning.

- I spår och snår bör komma ut endast en/två gånger per år.

§12. Övriga frågor

Frågor till huvudstyrelsen:

Fakturahanteringen är tidsödande.

Administrationen vid kraftprovet bör aktualiseras. Vi bör ta betalt för denna tjänst.

Agnetas krafter bör vi lägga på våran basverksamhet.

”Full koll” studiecirkel kommer den att hållas igen?

Avlutningen för ungdomarna när är den? Torsdag  8:e November.

Per lämnar in en faktura på en bläckpatron, eftersom han använder skrivaren mycket

hemma för klubbens räkning.

Daladubbeln 13-14 Oktober sätts upp på anslagstavlan.

Vi har fått ett Bornholms paket 26-28 Oktober skickat till oss. Sätts upp på anslagstavlan. Samma pris

som förra året.

 

$99.  Nästa möte.

          Förslag onsdag  3:e oktober 18.30.

 

 

Åke Andersson      Catharina Carlsson

Åke Andersson                                                    Catarina Carlsson

Sekreterare                                                          Justeringsman